Bing News Bot @bingnewsbot Search for information subjects with Bing. BBC information @bbctopnewsbot This Bot sends to you high information of BBC… The Face Poster @anmolbot Have your feelings expressed in text without having to kind them Updat…

the hindu news channel

Their favourite subjects are Hindus vs Muslims and Islam, Hindu temples vs mosques, Kashmir and Pakistan. In these debates, Muslims are generally portrayed as villains. Owned by Arun Purie’s India Today Group, AajTak has three of the worst right-wing anchors within the Indian media — Anjana Om Kashyap, Rohit Sardana and Sweta Singh. They are infamous for his or her vitriolic assaults towards Muslims and spreading communal hatred. They routinely indulge in Muslim bashing, whereas show ­deferential surrender to something the BJP does.

Its anchor Sucherita Kukreti conducts prime-time show Mahabharat, which is on the sample of AajTak TV’s prime-time debate show Dangal. A female model of Arnab, she may be in comparison with Rubika and Anjana, too, in shouting and spitting the venom of hatred in opposition to Muslims. In 2015, Rajat was awarded Padma Bhushan by the BJP authorities for his contribution in the area of journalism. In March 2020, he was conferred with an honorary doctorate in literature by the Nainital-based Kumaun University. All this explains his unstinted assist for the BJP and RSS. According to tech analyst Amol Raj Pandey, when Rajat “was ousted from his FilmCity workplace by Century Comm, his new office was utterly funded by the BJP. India TV kept on working as BJP propaganda unit after that”.

It is alleged that after, in the United States, he received infuriated when an individual questioned his channel’s integrity in view of his friendship with Jaitley. A usually calm individual, he got irritated and criticised the questioner. This channel is operated by the Essel Group, which also owns almost two dozen Zee channels. The group’s chairman, Subhash Chandra, turned a Rajya Sabha MP with the BJP’s assist. Hence no must say as to where its loyalties lie. CNN-News18’s anchor Amish Devgan has modelled himself on Republic TV’s Arnab in shouting and vanity, and routinely indulges in Muslim bashing and spreading faux information.

Web Site Of The Hindu News Paper

During the dispute, Narasimhan Murali alleged that N. Ram ran The Hindu “like a banana republic, with cronyism and vested pursuits ruling the roost”. In the tip the board voted 6–6 over a evaluation of the appointment, the tie was broken by a deciding vote from Ram in his capacity because the chairman of the corporate and in favor of his decision. Murali said in July 2003, “It is true that our readers have been complaining that a few of our stories are partial and lack objectivity. But it also is dependent upon reader beliefs.” N.

The Hindu Editorial Collection

In particular, an adaptation of Twitter—a popular microblogging service—by right-wing news media shops is noteworthy. In this chapter I argue that the 2 outstanding Indian English news channels, Time Now and Republic TV, have co-opted Twitter to put in the political project of Hindu nationalism within raghavendra swamy songs Indians. In other words, the primary motive of these channels in co-opting Twitter into their debates, I suggest, is to create a strong and extensive base of audiences each offline and on-line who succumb to the channels’ Hindu nationalist and Islamophobic viewpoints.

September 2021

It was reported by the media that she resigned her post, citing “common dissatisfaction” with her performance. However, she continues to be a Wholetime Director of Kasturi & Sons Ltd. During the 2015 South Indian floods, for the first time since its founding in 1878, the newspaper did not publish a print edition in Chennai market on 2 December, as employees had been unable to reach the press building.

Most of the information channels are propaganda based mostly, portraying the BJP and RSS as only nationalists and the rest all as anti-nationalist or terrorist. On one hand, their journalists and anchors routinely interact in spreading hatred in the direction of the country’s 200 million Muslim population and Islam, thus nourishing Islamophobia. Ram, the newspaper grew to become the topic of a succession battle between the members of the Kasturi household.

Owned by Bengali journalist Aveek Sarkar of the pro-BJP ABP Group, this channel is the reincarnation of Star News. Earlier, ABP News was neutral, however it turned pro-BJP a couple of years in the past. This came after the Modi government objected to criticism of the BJP by some ABP News journalists including Punya Prasoon Vajpyee and Abhisar Sharma in their Master Stroke show.

During his college days, Rajat was a member of ABVP. He all the time praises the NDA government. He and the late finance minister Arun Jaitley were very shut associates, which speaks volumes about his affinity with and inclination in the direction of the BJP.

Showing top fifty two telegram channels matching “The hindu newspaper editoriall”. In 1987–88, The Hindu’s coverage of the Bofors arms deal scandal, a series of document-backed exclusives, set the terms of the nationwide political discourse on this subject. The investigation was led by a part-time correspondent of The Hindu, Chitra Subramaniam, reporting from Geneva, and was supported by Ram in Chennai. The scandal was a significant embarrassment to the get together in power at the centre, the Indian National Congress, and its leader Prime Minister Rajiv Gandhi.

the hindu news channel

On 21 October 2013, changes have been made in Editorial in addition to business of The Hindu. N. Ravi took over as Editor-in-chief of The Hindu and Malini Parthasarathy as Editor of The Hindu. As a consequence, Siddarth Varadarajan submitted his resignation.

Review On The Hindu Information Paper?

Like its Delhi counterpart NDTV MetroNation, the channel covered native news and selection events in the metropolis of Chennai. The Hindu is an English-language, Indian daily newspaper owned by The Hindu Group, headquartered in Chennai, Tamil Nadu. It started as a weekly in 1878 and have become a every day in 1889. It is amongst the Indian newspapers of record and the second most circulated English-language newspaper in India, after The Times of India. As of March 2018, The Hindu is published from 21 places throughout 11 states of India.

The Hindu Daily Information Analysis – Videos

After the channel acted in opposition to these journalists, Rubika Liyaquat joined ABP News and became the commander-in-chief of its information anchors. A Muslim, she is disliked by many for her angry rhetoric in opposition to Muslim leaders known as by the channel for debates on TV. Owned by Living India Media Group , this channel was launched in 2003 as a sister channel of the Hindi news channel AajTak. It is likely certainly one of the 4 information channels from the TV Today Network steady, the other two being Tez and Delhi AajTak.

We aren’t providing The Hindu Newspaper’s PDF but we offer Notes from the identical newspaper for study. You can be a part of The Hindu Newspaper Telegram Channels. Here you can see the newest news in Hindi format. Daily Kannada and English Newspapers Uploaded right here. Contains news and current affairs from the English perspective.

An Initiative to Provide free newspaper for Free for needy person who cannot afford every day paid paper. In this Telegram channel you can see the content material related to Recruitment news, Exam Results, Answer keys, Exam notification information, and so on. This is essentially the most lively Telegram channel the place you will see day by day posting of Newpapers, Notes, Test Series, Quizzes, and so forth. The Hindu Group publishes a quantity of newspapers and magazines and other journals. On 15 August 2009, the 130-year-old newspaper launched the beta version of its redesigned website at This was the first redesign of its website since its launch.